Systemy CRM działające w chmurze pod względem wygody użytkowania znacznie przewyższają oprogramowanie instalowane na własnych serwerach. Główną barierą, która powstrzymuje przedsiębiorstwa przed korzystaniem z takiego rozwiązania jest obawa o bezpieczeństwo danych. Czy CRM w chmurze jest bezpieczny?
Czym jest CRM w chmurze i jak działa?
Chmura czyli cloud computing to model udostępniania i korzystania z zasobów informatycznych za pomocą połączenia sieciowego. Innymi słowy, wszystkie nasze dane znajdują się na serwerach zewnętrznych rozmieszczonych po całym świecie. System CRM (Customer Relationship Management) czyli technologia wspomagająca zarządzanie relacjami z klientami, może działać w modelu chmury publicznej. Oznacza, to że wszyscy użytkownicy korzystają dokładnie z takiej samej wersji oprogramowania, a aktualizacja odbywają się automatycznie. CRM umożliwia gromadzenie informacji na temat relacji z klientami, takich jak dane kontaktowe, potrzeby i preferencje klientów, szanse sprzedaży czy dokonane transakcje. Czy tak poufne dane warto przechowywać w chmurze?
Bezpieczeństwo danych
Przekazując odpowiedzialność za zarządzanie naszymi zasobami na barki dostawcy musimy mieć pewność, że potrafi on zagwarantować przede wszystkim bezpieczeństwo oraz nieprzerwaną ciągłość usługi. Wszystkie dane przechowywane w chmurze są szyfrowane i bezpieczne, dzięki czemu nie dostaną się w niepowołane ręce. My decydujemy, komu udostępnimy informacje znajdujące się w systemie CRM w chmurze. Ponadto, dzięki backupowi, nieumyślne usunięcie danych nie stanowi problemu, ponieważ wszystkie informacje można odzyskać. W przypadku zniszczenia bądź kradzieży komputera jest możliwość zdalnego „wyczyszczenia” danych z urządzenia.
Odporność na ataki hackerskie
A jak wygląda sytuacja z atakami hackerskimi? Przy obecnym poziomie zaawansowania technologicznego dostawcy chmury wciąż rozwijają zabezpieczenia oraz zatrudniają specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa. Dlatego nie ma się czego obawiać.