Oferta pracy

Zdarza się, że jako właściciele firmy stajemy przed koniecznością sporządzenia oferty pracy. Często widzimy przykłady takich ofert na portalach ogłoszeniowych lub w lokalnych gazetach. Ważne jest, aby takie ogłoszenie wyglądało profesjonalnie i wiarygodnie. Dobrze jest zamieścić w nim najważniejsze informacje o tym, jakie mamy oczekiwania wobec nowego pracownika.
Wielu właścicieli firm małych i średnich zadaje sobie w myślach pytanie: „Oferta pracy jak napisać”
Wszystko zależy od tego, jaki charakter ma praca, do której chcemy zatrudnić. Dobrze jest podać wysokość wynagrodzenia, ponieważ stanowi ono główną motywację do pracy. Nie warto sporządzać treści, które niewiele mówią o rodzaju stanowiska. Ludzie, szukający zatrudnienia, zwykle szukają konkretów i są wyczuleni na zbyt ogólną, nic nie wnoszącą treść. Ogłoszenie, które zawiera się w słowach: „zatrudnię panów do trzydziestego roku życia – dobre zarobki” – brzmi na tyle enigmatycznie, że raczej zgłosi się niewielu chętnych. Warto unikać sporządzania treści, które brzmią dwuznacznie.

Dużym ułatwieniem do wyszukiwania pracowników są platformy zrzeszające rekruterów i pracowników. Wielkie firmy zwykle zatrudniają osoby w dziale HR, które są odpowiedzialne za rekrutację i wyszukiwanie osób, nadających się na dane stanowisko. Niekiedy, zdarza się, że aktywnie poszukujący rekruter odzywa się do potencjalnego pracownika. Przy wstępnej rozmowie wymieniają warunki i wzajemne wymagania, a następnie umawiają się na rozmowę kwalifikacyjną. Takie spotkanie w zależności od rodzaju wykonywanej działalności, może wyglądać mniej lub bardziej formalnie. Warto ubrać się stosownie do okoliczności i wyglądać bardziej oficjalnie. Będziemy wtedy uznani za osoby warte uwagi i wzbudzimy dobre pierwsze wrażenie. Wyzywający strój, makijaż i brak kontaktu wzrokowego to niedopuszczalne błędy.

A jak ma się rzecz z punktu widzenia rekrutera? Jakie zadawać pytania na takiej rozmowie? Pytanie o to, ile dana osoba chciałaby zarabiać dużo o niej powie. Jeśli poda bardzo zaniżoną kwotę, nieadekwatną do stanowiska, świadczy to o jej nieznajomości branży, zdarza się to, co prawda na tyle rzadko, by nazwać ewenementem, ale tak bywa. Z drugiej strony, ktoś, kto na pytanie o wynagrodzenie operuje bardzo zawyżonymi stawkami, też nie przygotował się należycie. Dobrze więc znaleźć złoty środek. Z każdą z tych osób należy umiejętnie rozmawiać. Można zadać pytanie, które sprawdzi poziom kreatywności na przykład: Jaki jest najlepszy sposób na rozwiązywanie konfliktów między pracownikami. Jeśli ktoś odpowiada zbyt ogólnie lub posługuje się dobrze znanymi frazesami, nie jest zbyt kreatywny. Warto też patrzeć głębiej i nie generować na takiej rozmowie dodatkowego stresu, gdyż może się okazać, że ktoś naprawdę bystry jest zaskoczony pytaniem i nie potrafi odnaleźć się w okolicznościach. Warto mieć otwarty umysł i nikogo nie szufladkować. Zwykle po ludziach widać, jaki reprezentują poziom i jakie ostatecznie osiągną stanowisko w firmie, do której aplikują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *