Branża kurierska a COVID-19

0
322

Trwająca od ponad roku pandemia koronawirusa wywołała ogromny kryzys w światowej gospodarce. Wpłynęła negatywnie na funkcjonowanie licznych branż. Trzeba jednak przyznać, że są wśród nich takie sektory rynku, którym rozprzestrzeniający się z zawrotnym tempie COVID-19 pomógł „rozwinąć skrzydła” i przyczynił się do generowania ogromnych zysków. Przykładem może być branża kurierska, która dzisiaj jako jedyna oferuje dostarczanie przesyłek w sposób bezkontaktowy.

Rozwój firm kurierskich w 2020 roku

Czy wiesz, że rynek kurierski w Polsce jest jednym z najprężniej rozwijających się, jeśli pod uwagę weźmiemy sektor logistyczny w całej Europie? Co ważne, firmy tego rodzaju mogły liczyć na wzrost zysków jeszcze przed pandemią, natomiast ta nierzadko wręcz zmuszała potencjalnych klientów do korzystania z tego typu usług.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że większość osób, które zaczęły regularnie korzystać z usług firm kurierskich właśnie podczas pandemii koronawirusa, potwierdza, że taki system przesyłek został u nich wdrożony już na stałe.

Od czasu ogłoszenia pandemii koronawirusa wzrost zamówień na współpracę z kurierami szacuje się na średnio 30%. Popularnością cieszą się nie tylko usługi na rynku lokalnym czy krajowym, ale i międzynarodowym. Wzrost zamówień usług kurierskich odnotowano zarówno w przypadku klientów indywidualnych, ale też firm. Jak pokazują rankingi, praktycznie każda funkcjonująca w Polsce firma kurierska, jak kurier DPD,  miała szansę na prężny rozwój i większość z tej opcji skorzystała.

Usługi kurierskie a rozwój branży e-commerce

Ciekawostką jest fakt, że już 71% użytkowników sieci dokonuje regularnych zakupów online. Trzeba przyznać, że branża e-commerce jest kolejną, która przez pandemię przeżywa prężny rozwój. Rządowe obostrzenia narzucają niemożność korzystania z różnego rodzaju usług i towarów stacjonarnie, przez co zakupy w e-sklepach stają się nierzadko jedyną opcją spełnienia indywidualnych potrzeb.

Zamawianie kuriera stało się powszechne między innymi dlatego, że sklepy online oferują bardzo często takie usługi bezpłatnie, za darmo są także zwroty towarów. Jeśli za przesyłkę trzeba zapłacić, są to nierzadko bardzo konkurencyjne stawki.

Za co doceniamy usługi kurierskie?

Bez względu na sytuację pandemiczną, usługi kurierskie charakteryzują się mnogością walorów, jeśli oczywiście weźmiemy pod uwagę firmę rzetelną, renomowaną, z wieloletnim doświadczeniem nie tylko na rynku krajowym, ale i tym zagranicznym.

Zarówno nadawcy paczek, jak i ich odbiorcy za największą zaletę uznają możliwość zarządzania przesyłkami bez względu na lokalizację i to bez wychodzenia z domu czy biura. Co więcej, liczy się fakt ekspresowego procesu logistycznego – przesyłki na terenie tego samego miasta są dostarczane nawet tego samego dnia, a zagraniczne kolejnego dnia roboczego. Jak już wspomnieliśmy, konkurencyjna jest też cena, a kurier jest nierzadko tańszy, aniżeli usługi przesyłek pocztowych. W czasach pandemii kurierzy wypracowali doskonały, bezkontaktowy sposób odbioru i dostarczania paczek, dzięki czemu udaje się zachować pełne bezpieczeństwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here